جواهری ناصر ادرس عنبراباد پاساژ رئیسی فاز1
عمومی
پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:خرم,عثمانی,سلطان,عشق,قهرمان,, :: 8:58 ::  نويسنده : احسان ملائی       
خرم سلطان

خرم سلطان
روکسلانا
زاده الکساندرا آناستازیا لیسوفسکا
۱۵۰۶
روهاتین، پادشاهی لهستان
درگذشته ۱۵ آوریل ۱۵۵۸ (۵۲ سال)
سرای توپقاپی در قسطنطنیه (امروزه استانبول)
آرامگاه مسجد سلیمانیه، استانبول
تبار اوکراینی
شناخته‌شده برای خاصگی سلطان
مذهب در ابتدا در کلیسای ارتدوکس شرقی غسل تعمید داده شد ولی بعداً به اسلام گروید.
همسر سلیمان یکم
فرزندان شاهزاده محمد (۱۵۴۳–۱۵۲۱)
مهرماه سلطان (۱۵۷۸–۱۵۲۲)
سلیم دوم (۱۵۷۴–۱۵۲۴)
شاهزاده بایزید (۱۵۶۱–۱۵۲۷)
شاهزاده جهانگیر (۱۵۵۳–۱۵۳۱)


ادامه مطلب ...


سه شنبه 11 تير 1392برچسب:فکس ریور,فرار از زندان,ماهی, :: 19:29 ::  نويسنده : احسان ملائی       
Location of Fox River, Alaska
مختصات: ۵۹°۵۰′۵۱″ شمالی ۱۵۰°۵۵′۳۴″ غربیمختصات: ۵۹°۵۰′۵۱″ شمالی ۱۵۰°۵۵′۳۴″ غربی

فاکس ریور (به انگلیسی: Fox River)‏ شهری در ایالت آلاسکا است که جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۰۰ میلادی ۶۱۶ نفر بوده‌است.[۱][۲]

فهرست کشورهای جهان بر اساس الفبای فارسی ایالات متحده آمریکا
ایالات آمریکا آلاسکا
مساحت
 • جمعاً ۳۳۵٫۳ km۲ (۱۲۹٫۴ sq mi)
 • زمین ۳۲۷٫۹ km۲ (۱۲۶٫۶ sq mi)
 • آب ۷٫۴ km۲ (۲٫۹ sq mi)
ارتفاع ۱۶۰ m (۵۲۵ ft)
جمعیت (
 • کل ۶۱۶
منطقه زمانی (یوتی‌سی -۹)
 • تابستان  AKDT (یوتی‌سی -۸)
پیش‌شماره تلفن
02-26910
1866945


سه شنبه 11 تير 1392برچسب:محمود,احمدی,رییس جمهور, :: 17:29 ::  نويسنده : احسان ملائی       



سه شنبه 11 تير 1392برچسب:خاتمی,محبوب دلها,سلطان, :: 11:15 ::  نويسنده : احسان ملائی       



 

تام کروز
TomCruiseDec08MTV cropped.jpg
تام کروز دسامبر ۲۰۰۸
نام اصلی توماس "تام" کروز ماپوتر چهارم
زمینه فعالیت سینما
ملیت Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا
تولد ۳ ژوئیهٔ ۱۹۶۲ ‏(۵۰ سال)
سیراکیوز، نیویورک
پیشه بازیگر، تهیه کننده
سال‌های فعالیت ۱۹۸۱ تا کنون
همسر(ها) (۱۹۹۰-۱۹۸۷)
نیکول کیدمن (۲۰۰۱-۱۹۹۰)
کیتی هلمز (۲۰۱۲-۲۰۰۶)
وب‌گاه رسمی www.tomcruise.com
صفحه در وب‌گاه IMDb


ادامه مطلب ...


دو شنبه 10 تير 1392برچسب:فرانسه,زیدان,فوتبال,زیزو,بهترین, :: 17:58 ::  نويسنده : احسان ملائی       

 

پرش به: ناوبری، جستجو
زین‌الدین یزید زیدان
Zinedine Zidane 2008.jpg
شناسنامه
زادروز ۲۳ ژوئن ۱۹۷۲
زادگاه مارسی، پرچم فرانسه فرانسه
قد ۱٫۸۵ متر
نام مستعار زیزو
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بازنشسته
شمارهٔ پیراهن ۱۰
پُست
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۸۸–۱۹۹۲
۱۹۹۲–۱۹۹۶
۱۹۹۶–۲۰۰۱
۲۰۰۱–۲۰۰۶
بوردو
یوونتوس
رئال مادرید
۶۱ (۶)
۱۳۹ (۲۸)
۱۵۱ (۲۴)
۱۵۵ (۳۷)
تیم ملی
۲۰۰۶-۱۹۹۴ فرانسه ۱۰۸ (۳۱)
زین‌الدین یزید زیدان


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:گوگوش,زن,بیوگرافی,خواننده,, :: 18:10 ::  نويسنده : احسان ملائی       

 

بیوگرافی گوگوش

 


فائقه آتشین ملقب به گوگوش در ۱۸ بهمن ۱۳۲۹ در خیابان سرچشمه تهران از پدر و مادر آذربایجانی که از مهاجران آذربایجان شوروی سابق بودند متولد شد.
در سن دو سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند . گوگوش یک برادر تنی کوچکتر داشت که در سن ۲۴ سالگی براثر رماتیسم قلبی درگذشت و سه برادر ناتنی ازپدرش و یک برادر و یک خواهر ناتنی از مادرش که بعد از جدایی با یک مر دکلیمی ازدواج کرده بود دارد. درهمسایگی آنها یک خانواده ارمنی زندگی می کردند که او را ازکودکی با نام گوگوش صدا می زدند ، با اینکه گوگوش اسم مردانه ارمنی است اما این اسم برای همیشه ماندگار شد و بعدها که اوکار هنری را شروع کرد همین اسم را روی خودش گذاشت.

 

بیوگرافی گوگوش

 

پدر او صابرآتشین درکار نمایش بود و در آن سالها در سقاخانه ها برنامه اجرا می کرد در سالهای کودکی ، گوگوش همراه پدرش به محل کار او می رفت وتا سه سالگی همکار پدرش در عملیات آکروباتیک روی صحنه بود . در سه سالگی شیرین زبانی و استعداد زیادی از خودش نشان داد که چگونه می تواند کارآوازه خوانان و رقصندگان حرفه ای را تقلید کند وکم کم در برنامه های پدرش نقش اصلی را پیدا کرد و دو برابر پدرش دستمزد می گرفت. گوگوش در سن ۸ سالگی کارخوانندگی را در برنامه های « صبح جمعه رادیو ایران » شروع کرد پس از آن در سنین نوجوانی شروع به اجرای برنامه درکاباره های بزرگ تهران کرد. اولین کاری که به طور مستقل اجرا کرد ترانه« قصه وفا» ساخته« پرویزمقصدی » بود. دراوخر دهه پنجاه همراه باگسترش استفاده از تلویزیون و برنامه های موسیقی و رقص ، فضای جدیدی برای هنرنمایی های گوگوش بوجودآمد و او از این طریق توانست به مشهورترین خواننده آن دوران تبدیل شود. دامنه شهرت گوگوش و محبوبیت او خیلی سریع از مرزهای ایران گذشت و درکشورهای پارسی زبان دیگر مثل افغانستان و تاجیکستان محبوبیت زیادی پیدا کرد. برای خیلی از مردم و علاقمندان در این کشورها گوگوش یکی از برجسته ترین سمبل های هنرایرانی و هنرمندی بودکه راه را برای شناسایی دیگران بازکرد. در دوران پربار اما کوتاه فعالیت های حرفه ای گوگوش درعرصه موسیقی پاپ در ایران او با ترانه سرایان و آهنگسازان متعددی همکاری کرد که اکثرآنها شاید بهترین آثارخود را به زبان گوگوش و با کمک خلاقیت و توانایی های ویژه او توانستند به آهنگ های به یادماندنی تبدیل کنند.« واروژان ، پرویزمقصدی ، جهانبخش پازوکی ، حسن شمائی زاده ، شهریارقنبری و ایرج جنتی عطائی » هریک دوره ای کوتاه یا بلند اما بسیار موفق از همکاری با گوگوش را تجربه کرده اند.

گوگوش بعد از انقلاب ازصحنه هنر دور شد و با وجود همه فشارها و شایعات ازایران خارج نشد و حتی یکبار نیزکه برای دیدن فرزندش کامبیزقربانی از ایران خارج شد ولی مجددا به ایران بازگشت تا اینکه در سال ۱۳۷۹ بعد از۲۲ سال سکوت ، اولین کنسرت خود را در ترنتوای کانادا به روی صحنه برد و با آلبوم« زرتشت » شعری از« نصرت فرزانه » و آهنگی از خود گوگوش وگیتار« بابک امینی» به عالم هنر بازگشت.

 

بیوگرافی گوگوش

 

بیوگرافی گوگوش

منبع:.p30data.com





چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:تانک,جنگ,مبارزه,بهترین,سلاح,, :: 9:50 ::  نويسنده : احسان ملائی       
تانک لئوپارد اولین بار در سال 1963  توسط آلمان غربی تولید گردید . بیش از 6000   دستگاه  از این تانک تولید گردید و به کشورهای عضو پیمان ناتو  تحویل گردید.
تانک لئوپارد در دهه های  60  و 70  به یکی از تانک های موفق تبدیل شد . جنگ افزار اصلی  تانک یک توپ  105  میلیمتری بود و علاوه بر آن دو مسلسل MG-3 کالیبر  mm62/7   یکی به صورت موازی با توپ  و دیگری بر روی بر جک نصب گردیده بود.  این تانک هنوز  در ارتش بعضی از کشورها در حال خدمت می باشد .

در اواخر دهه ی  70  میلادی با آشکار شدن ضعف تانک های غربی مقابل تانک های  قدرتمند کشورهای پیمان ورشو که به تانک های  T 72   و  T 64   مجهز بودند . طراحی یک تانک جدید و قدرتمند تر  در آلمان غربی  شروع شد . تولید تانک جدید که لئوپارد  2  نام داشت . در سال  1979  آغاز شد. تانک لئوپارد2 از لحاظ مشخصات فیزیکی بزرگتر از لئوپارد 1  و از لحاظ سیستم کنترل و ناوبری  با آن بسیار متفاوت است .
بدنه ی  تانک از سه بخش تشکیل شده ؛    
  1- اتاقک راننده که در بخش جلو  قرار دارد
  2- بخش فرماندهی و کنترل که در وسط بدنه  قرار دارد .
  3- بخش موتور که در انتهای بدنه قرار دارد .

اتاقک راننده به سه عدد پریسکوپ مجهز است و سمت چپ  راننده فضای ذخیره سازی  مهمات است. یک دوربین نیز در انتهای تانک  نصب شده که تصاویر را بر روی یک نمایشگر تلویزیونی در اختیار راننده قرار می دهد تا بتواند در جهت عکس حرکت کند. برجک نیز در وسط تانک قرار دارد . نسل سوم  زره های مرکب بر روی تانک  نصب گردیده و زره های قسمت کنار و جلو که در معرض آتش دشمن قرار دارد به کمک قطعاتی تقویت گردیده .
این زره ها در نقش عایق های صوتی و حرارتی نیز برای  تانک عمل می نماید . پریسکوپ های  تانک قابلیت o360   گردش و امکانات  دید در شب دارد . جایگاه  توپچی  به یک مسافت باب لیزری  و آشکارساز مادون قرمز  و هدف یاب  حرارتی است. که از آنها برای ماموریت های ضد بالگرد نیز می توان اشاره کرد.
اتاقک خدمه به آشکار ساز انفجار و سیستم اطفاء حریق مجهز است. همچنین یک دیواره ضد حریق قسمت موتور را طوری از اتاقک جدا کرده تا در صورت انفجار یا آتش سوزی  موتور به خدمه آسیبی نرسد. سیستم تهویه مطبوع تانک  فضای مناسبی را برای  فعالیت خدمه مهیا کرده است.

تانک به سیستم ناوبری دوگانه ی  مکان یاب جهانی GPS  و ناوبری  خودکار مجهز است . سلاح اصلی تانک یک توپ  mm  120  بدون خان  L 44   است که در مدل A6   با یک توپ  mm  120  با نام  L 55  با طول  لوله ی بلندتر  تعویض گردیده . طول بلندتر لوله باعث  افزایش سرعت و قدرت نفوذ  گلوله شده است. این توپ  به سیستم فشنگ پران اتوماتیک مجهز است. قابل ذکر است که تانک معروف  M1A2  (آبرامز)  ایالات متحده  دقیقاً  از همین توپ استفاده می نماید و این توپ  در آمریکا تحت لیسانس آلمان تولید می شود. قدرت فوق العاده ی  توپ ، توان درگیری تانک با اهداف  پروازی  کم ارتفاع را به آن داده است و به این منظور از گلوله های ویژه ای که توسط ایالات متحده طراحی  گردیده استفاده  می نماید .



موتور دیزل MTUMB873   با توان  1500  اسب و یا  MTUMB883   با توان  1650  اسب قابلیت حرکت با سرعت  72  کیلومتر  بر ساعت را به تانک می دهد .
تانک لئوپارد  2  گونه های مختلفی دارد. مدل های A4 الی A1  بسیار به هم شبیه هستند ولی گونه های  A5  و  A6  با بقیه  متفاوتند. زره مدل  A5  مستحکم تر است و مدل  A6   که جدیدترین و پیشرفته ترین مدل می باشد . سیستم های حفاظت ضد مین، موتور کمکی و کنترل آتش دستلیک پیشرفته تری  مجهز است. تاکنون 3200  دستگاه  از این تانک تولید گردیده  و در اختیار ارتش  کشورهای اتریش ، دانمارک ، هلند ، نروژ ، سویس، سوئد و اسپانیا  قرار داده شده. مدل دیگری از تانک لئوپارد مدل  S  می باشد که در سال  2002  به ارتش سوئد تحویل گردید. این تانک به سیستم فرماندهی کنترل و یک زره  غیر عامل جدید مجهز می باشد.   تانک مدرنیزه شده ی لئوپارد یکی از  بهترین و پیشرفته ترین تانک های جهان از  لحاظ تحرک قدرت آتش و سیستم  دفاعی  می باشد. شاید تنها مشکل آن وزن  62  تنی آن است که حمل و نقل و نگهداری آن را مشکل می سازد ولی  این وزن  تاثیری بر قدرت  تحرک و مانورپذیری آن  نگذاشته .
در سال  1998  تانک لئوپارد  2  مدل A5  توسط  مجری معتبر  military ordanance   به عنوان بهترین تانک رزمی  جهان  انتخاب گردید.  لازم به ذکر است که تانک  آبرامز امریکا  در رده ی  دوم و تانک  T90  روسها در رده هفتم قرار گرفت .
 


سه شنبه 4 تير 1392برچسب:اندو,تیموریان,ایران,استقلال, :: 8:28 ::  نويسنده : احسان ملائی       

آندرانیک تیموریان (به ارمنی: Անդրանիկ Թէյմուրեան) با نام کامل و درست آندرانیک تیموریان سامرانی متولد ۱۵ اسفند سال ۱۳۶۱ فوتبالیست ایرانی است. او در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و در سال ۲۰۰۶ پس از درخشش در جام جهانی المان به تیم بولتون انگلستان پیوست که توسط سام آلاردایس مربی سرشناس انگلستان اداره می‌شد . وی پس از درخشش در چند بازی با افت شدید مواجه شد که همین امر یکی از عوامل نیمکت نشینی وی بود که در نهایت به یک نیمکت نشین در فصل پیش تبدیل شد . اندرانیک در فصل جدید با اتمام قرارداد به تیم فولام پیوست که تا کنون موفقیتی را کسب نکرده است . اکنون در تیم ملی فوتبال ایران و بازی می‌کند. او سابقه بازی در تیم فولهام انگلستان را نیز دارد.[۲] تیموریان در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان برای تیم ملی ایران در هر سه بازی این تیم به میدان رفت.

محتویات

بازی در انگلستان

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۰۶ آندرانیک در دیدار مقابل دونکستر راورز با به ثمر رساندن دو گل نخستین گلزن ایرانی جام حذفی انگلستان نام گرفت و نقشی تعیین‌کننده در پیروزی ۴ بر ۰ تیمش داشت. او در بازی تیم بولتون با ویگان نیز دو گل از سه گل تیمش (بولتون) را به ثمر رساند و نقش مهمی در پیروزی ۳ بر ۱ تیمش داشت.او در انتهاي فصل جايزه بهترين بازيكن جوان فصل از نگاه هواداران را كسب كرد.پس از جدايي آلاردايس از بولتون،سامي لي و بعد گري مگسون(مربيان بعدي بولتون) علاقه اي به اين بازيكن نشان ندادند تا در پايان قراردادش راهي تيم فولهام لندن شود و زير نظر روي هاجسون به فوتبال خود ادامه دهد اما در اين تيم تنها يك بازي انجام داد و پس مصدوميت در ۲ فوریه ۲۰۰۹به عنوان بازيكن قرضي به تيم بارنزلی در ليگ دسته اول انگليس رفت. برادر بزرگ‌ترسرژیک است که او هم در تیم ماینتز سابقه بازی دارد. تیموریان .پس از آن وی به تراکتورسازی پیوست.

وی در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۱-۹۰ به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست.او بعد از يك فصل بازي در استقلال راهي ليگ ستارگان قطر شد تا براي تيم الخريطيات بازي كند.

تیم های پایه استقلال تهران

آندرانیک تیموریان به همراه مجتبی جباری و خسرو حیدری از استعداد های پرورش یافته جوانان باشگاه استقلال تهران به شمار می روند که در لیگ 11 هر سه آنها باره دیگر در تیم بزرگسالان استقلال تهران به نقش آفرینی پرداختند.[۳]

بازی در قطر

آندو در فصل نقل و انتقالات ۹۲-۹۱ به تیم فوتبال الخریطیات قطر از تیم های حاضر در لیگ قطر پیوست.

آندرانیک تیموریان
Andranik Teymourian.JPG
شناسنامه
نام کامل آندرانیک تیموریان سامرانی
زادروز ۱۵ اسفند ۱۳۶۱
زادگاه تهران، ایران
قد ۱.۸۰ متر
نام مستعار آندو
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی الخریطیات قطر [۱]
شمارهٔ پیراهن ۱۴
پُست هافبک
باشگاه‌های جوانان
  آرارات
استقلال
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۳۸۱-۱۳۸۳
۱۳۸۳-۱۳۸۵
۱۳۸۵-۱۳۸۷
۱۳۸۷-۱۳۸۹
۱۳۸۷-۱۳۸۸
۱۳۸۹-۱۳۹۰
۱۳۹۰-۱۳۹۱
اکنون-۱۳۹۱
پرچم ایران عقاب
پرچم ایران ابومسلم
پرچم انگلستان بولتون
پرچم انگلستان فولهام
پرچم انگلستان بارنزلی (قرضی)
پرچم ایران تراکتورسازی تبریز
پرچم ایران استقلال تهران
پرچم قطر الخریطیات قطر
؟ (؟)
۴۴ (۳)
۲۰ (۲)
۱ (۰)
۱۱ (۰)
۲۱ (۱)
۲۰ (۱)
۱۵ (۰)
تیم ملی
تاکنون-۱۳۸۴ پرچم ایران ایران ۷۱ (۸)

 



 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها
خرید ساعتhttp://">ساعت
فروشگاه اینترنتی ساعت دیواری"> فروشگاه اینترنتی ساعت دیواری
خرید ساعت دخترانه">ساعت دخترانه
تبادل لینک"> تبادل لینک
خرید ساعت دیواری">خرید ساعت دیواری

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جواهری ناصر و آدرس zendegi-man.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان